Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik de Lekker Onderweg App downloaden en gebruiken?

    Deelname aan de spaaracties is uitsluitend mogelijk door de Lekker Onderweg App te downloaden met een mobiele smartphone via de App Store of Google Play Store. Met de App kan digitaal gespaard worden voor een gratis product bij één van de stationsformules (Kiosk, StationsHuiskamer en Julia’s) van NS. De minimale systeemvereisten van de mobiele smartphone dienen te voldoen aan: Android 5.0 of hoger en iOS 11 of hoger, vanaf een iPhone 5S of nieuwer.

  • Ik heb nog een papieren spaarkaart, kan ik die nog gebruiken?

    Nee, de papieren spaarkaarten kunnen helaas niet meer verzilverd worden. Dit kon t/m December 2023.

  • Kan ik mijn papieren spaarzegels overzetten naar de app?

    De gespaarde stickers op je papieren spaarkaart kunnen niet overgezet worden naar de Lekker Onderweg App. Wil je de papieren spaarkaart volmaken en ook voor de andere spaarproducten sparen? Dan adviseren we de aankoop in twee keer te doen. Helaas is er in de overgangsfase van papier naar digitaal geen andere mogelijkheid. 

  • Waar kan ik sparen voor gratis producten?

    Bij alle winkels van Kiosk, Julia’s en StationsHuiskamer kan gespaard worden. De spaaracties zijn winkel specifiek. Als je een koffie koopt bij de Kiosk, dan ontvang je een spaarzegel in het Kiosk scherm en niet bij het StationsHuiskamer scherm.

  • Voor welke producten kan ik sparen?

    Op de spaarpagina’s kan je een overzicht vinden van alle spaaracties. De spaarpagina’s zijn te benaderen via de logo’s in het menu, onderaan de App.

  • Hoeveel spaarzegels moet ik sparen voor een gratis product?

    Voor zowel Kiosk, StationsHuiskamer en Julia’s kan er voor verschillende producten gespaard worden. Per product dienen er 6 spaarzegels gespaard te worden om het 7e product gratis te ontvangen. De gespaarde zegels zijn winkel specifiek; als je een koffie koopt bij de Kiosk, dan ontvang je een spaarzegel in het Kiosk scherm en niet bij het StationsHuiskamer scherm. 

  • Hoe spaar ik zegels en hoe ontvang ik het 7e product gratis?

    Bij het aankopen van een spaarproduct scan je de QR-code van de Lekker Onderweg App bij de kassa. Scan de QR-code voordat de betaling heeft plaatsgevonden. Geef direct aan bij de kassa dat je gebruik maakt van de Lekker Onderweg app. Na betaling van de transactie, verschijnt de spaarzegel automatisch bij de betreffende spaaractie, bij de juiste stationswinkel. Bij een volle spaarkaart zal het spaarproduct bij een volgende aankoop gratis zijn na het scannen van de QR-code. 

  • Hoeveel keer kan ik gratis producten sparen?

    Je kunt zo vaak sparen als je wilt. Bij elke zes spaarzegels, ontvang je het zevende spaarproduct gratis. Nadat je het gratis product hebt ontvangen zal de spaarkaart voor het betreffende product, automatisch weer leeg gemaakt worden en kun je opnieuw beginnen met sparen.

  • Ik ben vergeten mijn QR-code te scannen, wat nu?

    Je ontvangt een spaarzegel voor elke betaalde transactie van het betreffende spaarproduct. Scan de QR-code voordat de betaling heeft plaatsgevonden. Als je vergeten bent om de QR-code te scannen dan is het niet mogelijk een spaarzegel of gratis spaarproduct toe te kennen. Spaarzegels worden niet met terugwerkende kracht toegewezen. 

     

  • Ik heb geen spaarzegel ontvangen, wat nu?

    Controleer of je verbinding hebt met het internet. Wanneer je geen verbinding hebt met het internet dan zal de spaarzegel later in de App verschijnen, zodra er weer verbinding is met het internet. Heb je een volle spaarkaart maar is het niet gelukt om jouw gratis spaarproduct te verzilveren? De volle spaarkaart zal dan als tegoed weergegeven worden bij de betreffende spaaractie. Bij een eerstvolgend bezoek wordt het tegoed verzilverd.

  • Zijn de spaarzegels in te wisselen voor geld?

    Nee, de spaarzegels dienen om te sparen voor een gratis spaarproduct en zijn bij een volle spaarkaart te verzilveren voor een gratis spaarproduct. De losse spaarzegels of een volle spaarkaart zijn niet in te wisselen voor geld.

  • Wat als ik meerdere producten afreken?

    Als je meerdere spaarproducten afrekent in één transactie dan ontvang je meerdere spaarzegels. Als één van deze spaarproducten het zevende spaarproduct is dan ontvang je deze gratis.

  • Is mijn account anoniem?

    Ja, de App is volledig anoniem. Je kunt na het downloaden van de App direct beginnen met sparen, zonder het aanmaken van een account of persoonsgegevens door te geven. Zo houden we het makkelijk en blijft jouw privacy volledig gewaarborgd. Alleen als je gebruik maakt van de functionaliteit om een klacht te melden of een vraag te stellen in de Lekker Onderweg App, dan vervalt tijdelijk de anonimiteit. Meer informatie over privacy vind je terug in de Lekker Onderweg App voorwaarden.

  • Wat als het spaarproduct niet voorradig is?

    Er kan alleen een spaarzegel toegekend worden aan een spaarproduct dat daadwerkelijk wordt afgerekend aan de kassa. Als het spaarproduct niet voorradig is zal er geen spaarzegel toegekend kunnen worden.

  • Verlies ik mijn spaarzegels als ik de App verwijder?

    Bij het verwijderen van de App zullen alle opgebouwde spaarzegels en eventueel tegoed aan volle spaarkaarten komen te vervallen.

  • Ik heb een nieuwe telefoon, kunnen de spaarzegels worden overgezet?

    Nee, bij het downloaden van de App op een nieuwe telefoon of bij het overzetten van de software naar een nieuwe telefoon zullen de opgebouwde spaarzegels en eventueel tegoed aan volle spaarkaarten komen te vervallen.

     

  • Kan ik een spaarzegel krijgen wanneer het product in de aanbieding is?

    Ja, wanneer een spaarproduct in de aanbieding wordt afgerekend dan zal er een spaarzegel worden toegevoegd.

  • Kan ik de Lekker Onderweg App gebruiken bij de zelfscan kassa?

    Ja, bij het afrekenen van een spaarproduct bij de zelfscan kassa zal er een spaarzegel worden toegevoegd.

  • Kan ik de Lekker Onderweg App ook gebruiken op Thuisbezorgd.nl?

    Nee, voor producten die worden besteld via (online) bezorgdiensten kan geen spaarzegel worden gespaard.

  • Ik heb een visuele beperking, hoe kan ik toch sparen voor gratis producten?

    Op dit moment is de app helaas nog niet geschikt voor mensen met een visuele beperking. Wij werken aan de app om deze zo snel mogelijk ook geschikt te maken voor mensen met een visuele beperking. 

    Tot eind van dit jaar kun je sparen met de papieren spaarkaarten, maar er worden geen nieuwe kaarten meer uitgegeven.